• Szkoła Podstawowa

    im. Stanisława Staszica
  • Szkoła Podstawowa

    Talent jest jak kawałek szlachetnego, ale surowego metalu: dopiero pilna praca go obrobi i wartość mu wielką nada. Źródło: Pisma filozoficzne i społeczne, Warszawa 1954, PWN, s. 281
  • Szkoła Podstawowa

    im. Stanisława Staszica

Informacje bieżące

                     ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU  W NASZEJ SZKOLE

                04 kwietnia (czwartek) odbędzie się happening.

                         Weźmie w nim udział cała społeczność szkolna.

  • Na 3 lekcji wszyscy malujemy farbami wodnymi lub pastelami obrazy w odcieniach koloru niebieskiego.
  1. Temat: „ŚWIAT MOJEJ WYOBRAŹNI”
  2. Prace wyeksponowane będą na korytarzach szkolnych.
  3. Z najciekawszych kompozycji powstanie wystawa w Gminnej Bibliotece Publicznej.
  • Na 4 lekcji odbędzie się korowód.
  1. Start -plac przed budynkiem SP.
  2. Przemarsz na boisko ulicą Szkolną i Kolonią.
  3. Finał-utworzenie żywego symbolu autyzmu.

Komunikat

Rekrutacja

Konkurs

W Szkole Podstawowej w Skarżysku Kościelnym pedagog szkolny Renata Wiatr we współpracy z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii zorganizowała Jesienny Tydzień Profilaktyki.

Uczniowie klas V i VI wzięli udział w warsztatach profilaktycznych pt. „Debata”. Program „Debata” przeznaczony jest dla młodzieży, u której w większości nie nastąpiła jeszcze inicjacja alkoholowa, ma charakter uprzedzający. Jego zadaniem jest zapobieganie przedwczesnemu używaniu alkoholu, towarzyszącym temu konsekwencjom oraz promowanie postawy trzeźwości. Zajęcia przeprowadziła pB. Turzyńska - trener mający uprawnienia do realizacji programu „Debata” z Ośrodka Psychoprofilaktyki „Nowa Perspektywa” z Krakowa.
Uczniowie klas VII, VIII i III gimnazjum uczestniczyli w warsztatach „Smak życia czyli debata o dopalaczach”. Zajęcia w szkole prowadził profilaktyk terapii uzależnień ze Stowarzyszenia Pomocy „Arka Noego” p. S. Barańczyk. Celem programu było dostarczenie uczniom podstawowych informacji na temat „dopalaczy” i zagrożeń wynikających z ich używania, a w konsekwencji zwiększenia ostrożności i zmniejszenia otwartości na kontakty z tymi produktami. W szerszym kontekście profilaktyki zintegrowanej, celem jest także zwiększenie ostrożności w odniesieniu do innych substancji psychoaktywnych i zachowań ryzykownych. Ważne jest, aby uczniowie podejmowali zachowania prozdrowotne oraz aby umieli sięgać po pomoc w przypadkach doznawania szkód. Wymienione i zrealizowane w szkole programy profilaktyczne znajdują się w Systemie rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego, realizacja ich jest zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.


Renata Wiatr