• Szkoła Podstawowa

im. Stanisława Staszica

Talent jest jak kawałek szlachetnego, ale surowego metalu: dopiero pilna praca go obrobi i wartość mu wielką nada. Źródło: Pisma filozoficzne i społeczne, Warszawa 1954, PWN, s. 281

Komunikat

Rekrutacja

Konkurs

W dniu 15.09.2023 r. uczniowie klas IV i V pod opieką wychowawców:  Edyty Bartosiewicz, Jagody Płusy i Małgorzaty Lisowskiej wyjechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego.
W programie było zwiedzanie miasta Kazimierz Dolny, którego początki sięgają czasów średniowiecza. Podczas  zwiedzania miasta obejrzeliśmy jego najbardziej znane zabytki.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w Korzeniowym Wąwozie, do którego dojechaliśmy eko – busikiem. Oglądanie tego niezwykłego miejsca oraz sama podróż okazała się dla wszystkich dużą atrakcją. Wąwóz ma długość około 400 m i został wyżłobiony w lessowym podłożu przez erozję i wody opadowe. Jego krawędzie porasta starodrzew dębowy i lipowy. Wszyscy byli pod wrażeniem tego „cudu natury”. W programie wycieczki było też zwiedzanie Wzgórza Zamkowego, w tym wejście na basztę oraz Górę Trzech Krzyży. Kolejnym punktem pobytu w Kazimierzu był spacer po Rynku. Oprócz podziwiania architektury tego niezwykłego miejsca  zakupiliśmy pamiątki i oczywiście kazimierzowskie koguty. Następnie zjedliśmy pyszny, domowy obiad i w pełni sił podziwialiśmy piękne nadwiślańskie krajobrazy, płynąc statkiem po Wiśle. Nawet się nie obejrzeliśmy, gdy czas było wracać do domu. Bardzo miło wspominamy ten dzień. Wyjazd dostarczył ciekawych wrażeń oraz poszerzył wiedzę o historii naszego państwa.